Почетна / БОГОСЛУЖЕЊА / Катакомбе (страна 40)

Катакомбе

Свети Јован Крститељ у Леушићима

Print Friendly, PDF & Email

„Због тога што је Јованова главна улога у животу одиграна на дан Бојогављења, Црква је од старине посветила дан по Богојављењу спомену његовом. За овај дан везује је још и догађај са руком Претечином. Јеванђелист Лука пожелео је да пренесе тело Јованово из Севастије, где је велики пророк и посечен био од Ирода, у Антиохију, своје родно место.

Богојављење у Бадовинцима

Print Friendly, PDF & Email

„Када Господ Исус беше навршио 30 година од Свог телесног рођења Он отпоче Свој учитељски и спаситељски посао. И сам почетак почетка ознаменова крштењем на Јордану. Свети Кирил Јерусалимски вели: „Почетак света вода, почетак Јеванђеља Јордан.“ При крштењу Господа у води објавила се свету она тајна, која се у Старом Завету наговештавала о којој се у старом Мисиру и Индији само баснословило, тојест тајна божанске свете Тројице.

Свети Василије Велики, Нова Година у Барајеву

Print Friendly, PDF & Email

„Св. Василије Велики архиепископ Кесаријски. Рођен у време цара Константина. Још као некрштен учио се 15 година у Атини философији, реторици, астрономији и свима осталим светским наукама тога времена. Школски другови су му били: Григорије Богослов и Јулијан, доцнији цар одступник. У зрелим годинама крстио се на реци Јордану заједно са својим бившим учитељем Евулом.

Недеља двадесет и девета по Духовдану у Нишу

Print Friendly, PDF & Email

„Исцељено је десет губавих, а вратио се само један да заблагодари Господу (Лк. 17, 21-19). Није ли таква пропорција захвалности и међу свим људима који су примили добро од Господа? И ко од људи није примио добро, или, боље речено, шта имамо и шта бива са нама што није добро?

Свети архиђакон Стефан у Ариљу

Print Friendly, PDF & Email

„Свети првомученик Стефан, архиђакон. Сродник апостола Павла, и Јеврејин од оних Јевреја, који живљаху по областима јелинским. Беше Стефан први од седам ђакона, које апостоли свети рукоположише и поставише на службу око помагања сиротних у Јерусалиму. Зато се и прозва архиђаконом. Силом вере своје Стефан чињаше чудеса велика међу људима.

Сабор Пресвете Богородице у Лозници

Print Friendly, PDF & Email

„Други дан Божића Црква хришћанска одаје славу и хвалу Пресветој Богоматери, која роди Господа и Бога и Спаса нашега Исуса Христа. Сабором се њеним назива ово празновање зато, што се тога дана сабирају сви верни, да прославе њу, Матер Богорoдицу, и што се торжествено, саборно, служи у част Њену.

Недеља двадесет и осма по Духовдану у Барајеву

Print Friendly, PDF & Email

„Много је званих, али је мало изабраних (Лк. 12, 24). Звани су сви Хришћани, а изабрани су они који верују и живе хришћански. У прво време Хришћанства ка вери је призивала проповед. Ми смо, међутим, призвани самим рођењем од Хришћана и васпитањем међу њима.

Недеља двадесет и седма по Духовдану у Нишу

Print Friendly, PDF & Email

„На празник Ваведења у храм Пресвете Богородице почиње да се пева: Христос се рађа. Тиме се верујући припремају за достојно сретање празника Христовог Рођења. Схвативши тај наговештај, поступај по њему. Удуби се у тајну Оваплоћења јединородног Сина Божијег; дођи до његовог узрока у предвечном савету Божијем о постанку света и човека у њему; увиди његов одблесак у стварању човека; радосно сусретни прву благовест о томе одмах после пада; разумно испитај његово постепено раскривање у пророштвима и старозаветним праобразима; разјасни себи ко и како се у Израиљу припремио за прихватање оваплоћеног Бога, под утицајем божанских васпитних установа и чинова.

Свети Никола прослављен у Лозници

Print Friendly, PDF & Email

На празник Светог Николе, Његово Преосвештенство Епископ рашко-призренски у Егзилу Г.Г Артемије, служио је Свету Архијерејску Литургију у Лозници.

Том приликом Владика Артемије је прославио своју крсну славу.

Двадесет и пета недеља по Духовдану у Дежеви

Print Friendly, PDF & Email

„Ономе који га је упитао како да се спасе, Господ је узвратио питањем: Шта је написано у закону? Како читаш? (Лк. 10, 26). Тиме је показао да се за решење свих недоумица треба обраћати речи Божијој. Да, пак, не би било недоумица, најбоље је читати Божанско Писмо.