Хорепископ Наум: Кратко синаксарско житије Светог Преподобномученика Харитона Косовског
![](https://www.eparhija-prizren.org/wp-content/uploads/2016/03/sharkanew.png)
Матеј 25, 14-30. Зач. 105.
Бог ствара неједнакост; људи ропћу на неједнакост. Јесу ли људи мудрији од Бога? Кад Бог ствара неједнакост, значи да је неједнакост мудрија и боља него једнакост.Бог ствара неједнакост због добра људи; људи не могу да виде своје добро у неједнакости.
Поводом храмовне славе, празника Зачећа Светог Јована Крститеља, 6. октобра, Његово Преосвештенство Епископ рашко-призренски у егзилу Г.Г. Ксенофонт служио је, у истоименом манастиру у Љуљацима Свету Архијерејску Литургију уз саслужење: Његовог Преосвештенства Хорепископа старорашког и лозничког Г.Г. Николаја и 10 свештенослужитеља епархије.
К ада је Господ створио првог човека Адама и увео га у рај, дао му је заповест да га обрађује и чува. Ова заповест није престала да важи ни када су Адам и Ева истерани из раја због непослушности и непокајања. Тиме је та заповест само постала тежа за испуњавање јер је Адам имао да обрађује земљу, у зноју лица свога, а која је била проклета због његовог преступа, и која ће му осим плодова рађати и трње и коров.
Матеј 22, 35-46. Зач. 92.
Сваки онај који хоће да посрами Бога, посрамљује себе, а Богу даје прилику да се више прослави.И сваки ко ради на унижењу праведника, на крају крајева он унижава себе, а праведника већма уздиже.
У уторак, 21. септембра, у Богородичином манастиру у Прањанима код Горњег Милановца свечано је прослављена храмовна слава Рођење Пресвете Богородице – Мала Госпојина.
Дана 24. септембра, ове године, на гробљу манастира Светог Никите Ремезијанског у Вргудинцу, сахрањени су земни остаци новопрестављене монахиње Христове Ефимије (Стојковић), сестре поменутог манастира.
Опело монахињи Ефимији служио је Његово Преосвештенство Епископ рашко-призренски у егзилу Г.Г. Ксенофонт уз саслужење више свештенослужитеља епархије у егзилу.
У свом дубоко домостроитељном промишљању у делу спасења рода људскога Господ је од крста, који је некада био знак настрашније казне и понижења, начинио свепобедни симбол спасоносне вере хришћанске.
ЈЕВАНЂЕЉЕ О БРАКУ ЦАРЕВОГА СИНА
Матеј 22, 2-14. Зач. 89.
Бог жели, да човек верује у Њега више него ма у кога и ма шта у свету.
Бог жели, да се човек нада у Њега више него ма у кога и ма у шта у свету.