Почетна / БОГОСЛУЖЕЊА / Катакомбе / Четрнаеста недеља по Духовдану у Барајеву

Четрнаеста недеља по Духовдану у Барајеву

Print Friendly, PDF & Email

„Цар начини свадбу за свога сина и посла по званице. Посла једном, па други пут. Међутим, званице не долазе због житејских брига: један је отишао у поље своје, други у трговину. Упућен је нов позив у другим сферама и брачна палата се напунила. Међу осталима, нашао се један који није био одевен у свадбено рухо. Због тога је избачен (Мт. 22, 2 − 14). Смисао приче је јасан. Свадба је − Царство небеско, позив – проповед Јеванђеља, они који су одбили позив − неверујући, а без свадбеног руха − верујући, али без живота по вери.

Ко којој групи људи припада, нека сам просуди. Да смо звани − јасно је. Међутим, да ли верујемо? Опет, могуће је, као под општим именом, бити и међу верујућима, а у ствари бити без вере. Један уопште не мисли о вери, те је код њега уопште и нема, а други нешто и зна о вери и из вере, и тиме је задовољан; један криво тумачи веру, а други се сасвим непријатељски односи према њој. Па ипак, сви се убрајају у Хришћане, премда код њих нема ничег хришћанског.

Уколико ти верујеш, испитај да ли су са твојом вером саобразна твоја oceћaњa и дела − тј. рухо душевно − због којих те Бог види одевеним или неодевеним за свадбу. Moгyћe је чак и добро познавати веру и ревновати за њу, а у животу служити страстима, тј. одевати се у срамну одећу грехољубиве душе. Код таквих је једно на речима, а друго у срцу. На језику је: „Господе, Господе!“ а унутра: „Изговори ме“. Размислите да ли сте у вери, и посебно, да ли сте у свадбеном руху врлина или у срамним дроњцима грехова и страсти.“ Свети Теофан Затворник.

Ову недељу Епископ рашко-призренски у Егзилу, служио је Свету Архијерејску Литургију у Барајеву, уз саслуживање свештеномонаха, свештеника, свештенођакона и ђакона Епархије.

Манастир Светог Јустина Ћелијског у Барајеву и ове недеље је био препун верног народа. Након Свете Литургије, Епископ Артемије се обратио свима беседом инспирисаном Јеванђељском причом о Цару који начини свадбу за сина, и посла слуге по званице:

„Дакле је завршило то Јеванђеље да су „многи звани, а мало изабрани“. Кад каже Јеванђеље „многи“, значи сви. Господ Христос је дошао за све људе, своје Јеванђеље је оставио свима људима, Цркву своју основао за све људе, и преко својих слугу преко Анђела, преко Светитеља, преко светих Апостола и светих Отаца, Он позива све људе да дођу у Царство Небеско и да наследе живот вечни. Али је мало одазваних. Мало је оних који пристају на то. Они који пристају то су верни Христови, то су Његове верне слуге они који у Христа верују, који Његове заповести слушају и у животу испуњавају.“

Након Свете Архијерејске Литургије уприличена је трпеза љубави, коју је припремио протосинђел Наум настојатељ Катакомбе, са својом братијом.

Инфо служба

Прочитајте транскрипт беседе изговорене на Литургији.