Почетна / АУТОРИ (страна 24)

АУТОРИ

Јеромонах Максим: Саборност или синодалност?

Један од основних постулата православне еклисиологије и један од основних фактора који доприноси правилном функционисању Цркве, не као некакве идеолошке организације, већ као живог организма, напајаног Богочовечанским благодатним и животворним енергијама главе Цркве – Христа, јесте саборност. Саборност је испуњење самог предназначења Цркве, као иконе, носиоца и пројаве оне унутар-тројичне саборности, свезане савршеном љубављу и једносушним јединством.

Јеромонах Наум: Звоно за узбуну

Посматрајући догађаје нашег времена, долазимо до закључка да је време у коме живимо – време недостатка  страха Божјега код људи, време богоодступништва, време очекивања страшног гнева Божијег. На то нас наводи општа поплава греха и то оних најтежих попут содомског греха – греха због кога је Бог строго казнио древне градове Содому и Гомору, пославши на њих сумпорну огњену кишу.

Др Миодраг Петровић: Порекло феномена „артемијевци“ и „артемијевштина“

У „Печату“ бр. 126 од 6. августа 2010.  године на стр. 32. објављено је писмо епископа бачког г. Иринеја (Буловића), упућено г. Милораду Вучелићу, директору и одговорном уреднику тог угледног и веома читаног листа, са молбом да објави „коментар“ владике др Атанасија (Јевтића) поводом текста госпође Наташе Јовановић под насловом „Вунена времена“ („Печат“, бр.

potpis_benedikt

Јеромонах Бенедикт: Сагласност

Обавештење-сагласност Јеромонаха Бенедикта

Будући да поједина средства јавног информисања, преносећи догађаје о саслушању протераних монаха из ЕРП, помињу да се једино Јеромонах Бенедикт није појавио на саслушању, чиме се стиче утисак да сам примио позив, а дa се нисам одазвао, што није тачно, имам потребу да се огласим тим поводом.

Јеромонах Бенедикт: Шта пише у Уставу СПЦ?

У акту бр. 131 Св. Арх. Синода од 11. фебруара 2010. године, којим се покреће „поступак утврђивања канонске одговорности“ (који никада није покренут, а еп. Артемије је смењен) против еп. Артемија,  под другом „кривицом“ која му се ставља на терет, стоји следеће:

Јеромонах Бенедикт: КПС – Дечански чувари 1. део

Муњевитом брзином протутњала је вест да ће о безбедности православних манастира на Косову и Метохији убрзо почети да се старају припадници Косовске полицијске службе, који ће ту нову дужност преузети од КФОР-а, који је до сада бринуо о безбедности православних Светиња на КиМ. Одмах затим огласила се Информативна служба ЕРП својим саопштењем, којим покушава да замаже очи народу на КиМ, и да се опере од сваке кривице пред српским народом, пошто ће монахе ускоро почети да чувају припадници КПС, а тренутна епархијска управа то наводно не жели.

Јеромонах Бенедикт – КПС Дечански чувари 2. део

У саопштењу под називом „Саопштење ЕРП поводом одлуке КФОР-а да најзначајније светиње СПЦ преда на заштиту Косовској полицији“, у којем је о. Сава Јањић потписао свог игумана са „Епископ липљански Теодосије“, заборавивши да стави ВИКАРНИ, стоји следеће:

Јеромонах Наум: Истина о смени и прогону Владике Артемија

Истина о смени и прогону Владике Артемија

 

У свом демантиjу на текст новинарке Наташе Јовановић у листу „Печат”, бр.125, под називом „Вунена времена” (овде прочитај текст и деманти), Владика Атанасије, поред осталог, помиње „антицрквене прљаве сајтове Артемијевих присталица међу монасима“. С обзиром да сам уредник сајтова „Црноречко братство у егзилу“ и „Пастир добри”, на који Владика Атанасије и алудира, а истовремено и очевидац свега што се дешавало у Грачаници 13.

Жељко Которанин: Каноничност двоструког осуђивања у цркви

У прилогу доносимо најновији текст г-на Жељка Которанина, стручњака за канонско-црквено право, аутора више бриљантних анализа до сада. Уједно, молитва Богу да се његове досадашњи радови што пре саберу и објаве у једној књизи.