Руски Грчки Руски English
Његово Преосвештенство
Епископ рашко-призренски
у егзилу Г.Г. Ксенофонт

БОГОСЛОВСКО ОБРАЗЛОЖЕЊЕ,
СМИСАО ПОСТОЈАЊА И МИСИЈА ЕПАРХИЈЕ
РАШКО-ПРИЗРЕНСКЕ И КОСОВСКО-МЕТОХИЈСКЕ У ПРОГОНСТВУ


Господ Христос, Крајеугаони камен (Дап 4, 11) и Темељ (1. Кор 3, 11) наше вере, нашег спасења, нашег богословствовања, наше Цркве, донео је Своју божанску науку палом роду људском, али тим Својим доласком у овај свет донео нам је и даровао оно највредније од свега вредног - Самога Себе. Он Сâм је наше спасење; он Сâм је Премудрост и Логос Божји - извор сваке мудрости и богословља; Он Сâм је Глава Цркве, а Црква Његово тело. Кроз Цркву Своју, благодаћу Својом, Он само крштеним и правоверним људима бива доступан кроз свете тајне и свете врлине. Тиме је јасно да је и спасење само таквима доступно. Зашто само крштенима и правовернима појашњавају нам следеће Његове речи: Ја сам пут и истина и живот; нико неће доћи к Оцу до кроза ме (Јн 14, 16). До Оца Небеског се може доћи само кроз Христа, а до Христа се може доћи и у Христа обући светим крштењем само у вери православној и Цркви православној.

Епископ Артемије
(1935 - 2020)
 

Господе и Владару живота мога, дух лењости, мрзовоље, властољубља и празнословља не дај ми. Дух целомудрености, смиреноумља, трпљења и љубави, даруј мени, слуги Твоме. О, Господе Царе, даруј ми да сагледам своје грехове, и да не осуђујем брата свога, јер си благословен у векове векова. Амин.

Монашење у манастиру Светог Јована Крститеља у Љуљацима

На Великом вечерњу, уочи храмовне славе Зачећа Светог Јована Крститеља, 22. септембра/5. октобра, у истоименом манастиру у Љуљацима, Његово Преосвештенство Епископ рашко-призренски у егзилу Г.Г. Артемије замонашио је у чин мале схиме искушеника ове обитељи Ненада (Ковачевића).

Ο Χωρεπίσκοπος Ναούμ (Μίρκοβιτς) – Η διατήρηση της συνοδικότητας μέσω της υπακοής

Η διατήρηση της συνοδικότητας μέσω της υπακοής

Στο επόμενο άρθρο σας προσφέρουμε την διάλεξη του Θεοφιλέστατου Χωρεπισκόπου Μπαραγιέβου και Χβόσνου Ναούμ με τίτλο «Η διατήρηση της συνοδικότητας μέσω της υπακοής». Η διάλεξη πραγματοποιήθηκε στην Θ’ Σύναξη των αρχιερέων και των ηγουμένων της Επαρχίας Ράσκας και Πριζρένης στην εξορία της Σερβικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, στο μοναστήρι του Οσίου Ιουστίνου Πόποβιτς στο Μπάραγιεβο, στις 21 Απριλίου 2017.

Свети владика Николај: Недеља 17. по Духовдану

ЈЕВАНЂЕЉЕ О ИСТРАЈНОСТИ У ВЕРИ И МОЛИТВИ

Матеј 15, 21-28. Зач. 62

Нико не може осетити сласт добра без истрајности у добру. Јер на путу ка добру прво се сретају горчине па онда сласти.

Сва је природа препуна поуке о истрајности. Зар би младе шибљике постале моћном шумом, кад би се уплашиле од ветрова и снегова?

Најава монашења

У манастиру Светог Јована Крститеља у Љуљацима, на бденију уочи храмовне славе, 22. септембра/5. октобра, Његово Преосвештенство Епископ рашко-призренски у егзилу Г.Г. Артемије замонашиће у чин мале схиме искушеника поменутог манастира Ненада (Ковачевића). Бденије ће почети у 17:00 часова.

Светлана Петрушић: Косово и Метохија – од државе до логора. Како победити глобализам*

Извор: Часопис „Свети Кнез Лазар“, година 2006, број 1-4 (53-56), стр. 189-196

Поштована господо, браћо и сестре,

Књига о којој је данас реч по своме садржају представља својеврсни ЗБОРНИК мишљења и речи, поступака и догађаја о Косову и Метохији и на Косову и Метохији. И још, ова књига се доживљава као једна фотографија Косова и Метохије у боји, где свака страница, свака реч, представља по једну нову боју, нову нијансу, тако да цело Косово пламти од јарких, највише црвених, боја.

Епископ Артемије: Писмо председнику САД-а Џорџу Бушу

Извор: Часопис „Свети Кнез Лазар“, година 2006, број 1-4 (53-56), стр. 167-170

Поштовани

Господине Председниче,

Користимо прилику да Вам се обратимо приликом окончања Наше последње посете Вашој великој земљи. Знајући да Вас оптерећују безбројне захтевне обавезе, унапред Вам се захваљујемо што одвајате време како бисте прочитали ову молбу од стране Нашег стада, православног народа на Косову.

Крстовдан – Воздвижење Часнога Крста

У свом дубоко домостроитељном промишљању у делу спасења рода људскога Господ је од крста, који је некада био знак настрашније казне и понижења, начинио свепобедни симбол спасоносне вере хришћанске.

Свети Владика Николај: Недеља 16. по Духовдану

ЈЕВАНЂЕЉЕ О ТАЛАНТИМА

Матеј 25, 14-30. Зач. 105.

Бог ствара неједнакост; људи ропћу на неједнакост. Јесу ли људи мудрији од Бога? Кад Бог ствара неједнакост, значи да је неједнакост мудрија и боља него једнакост.

Бог ствара неједнакост због добра људи; људи не могу да виде своје добро у неједнакости.

У Богородичином манастиру у Прањанима свечано прослављена храмовна слава

У понедељак, 8/21. септембра, у Богородичином манастиру у Прањанима код Горњег Милановца свечано је прослављена храмовна слава Рођење Пресвете Богородице – Мала Госпојина. Свету Архијерејску Литургију поводом храмовне славе служио је Његово Преосвештенство  Епископ рашко-призренски у егзилу Г.Г. Артемије

Хиротонија Хорепископа липљанског и ужичког Г. Г. Ксенофонта

Његово Преосвештенство Епископ рашко-призренски у егзилу Г.Г. Артемије служио је у недељу, 20. септембра 2020. године, у Манастиру Пресвете Богородице Тројеручице у Мушветама, Свету Архијерејску Литургију и свечани чин хиротоније архимандрита Ксенофонта (Томашевића), настојатеља поменутог манастира, у чин Хорепископа липљанског и ужичког. Претходног дана, уочи Бденија, Епископ Артемије је извршио чин наречења.

Рођење Пресвете Богородице – Мала Госпојина

Велики празник и велику радост Црква Христова слави на дан рођења Пресвете Богомајке. Овај дан велики је за читаву васељену, јер се овога дана рађа најчудеснија личност после Господа Христа, која је ходала овом трошном планетом на којој живимо, а то је Пресвета Богородица. У њој се испунило обећање које је Бог дао Адаму, које је касније понављао кроз уста светих пророка Својих, обећање о најчудеснијем очовечењу Бога Логоса, Сина Божјег, Једног од Свете Тројице.

Свети Владика Николај: Недеља 15. по Духовдану

ЈЕВАНЂЕЉЕ О ЉУБАВИ

Матеј 22, 35-46. Зач. 92.

Сваки онај који хоће да посрами Бога, посрамљује себе, а Богу даје прилику да се више прослави.

И сваки ко ради на унижењу праведника, на крају крајева он унижава себе, а праведника већма уздиже.