Почетна / АУТОРИ (страна 7)

АУТОРИ

Хорепископ Наум: Очување саборности кроз послушање

У наредном прилогу доносимо транскрипт предавања Његовог Преосвештенства хорепископа хвостанског и барајевског Г.Г. Наума на тему: „Очување саборности кроз послушање“. Предавање је одржано на XI Сабору архијереја и игумана епархије рашко-призренске у егзилу, у манастиру Преподобног Јустина Ћелијског у Барајеву, 21. априла 2017. године.

У свом веома надахнутом предавању Владика Наум је изнео светоотачко учење о начину остварења међусобног јединства и саборности хришћана у Цркви Божијој.

Протосинђел Дамјан: Почетак мисије у Америци

Прво путовање на Флориду

Ово о чему ћу сада писати јесте за мене један диван пример промисла Божијег. Могао бих да кажем: „Чудесни су путеви Господњи“, или да кличем са царем Давидом: „Велики си Господе и чудесна су дела твоја“, но можда је ово од оних тренутака када треба заћутати и гледати како се испуњава промисао Божији.

Скривени духовни бисери Епархије рашко-призренске у егзилу (7)

Светосавска светлост и извор бистре духовне воде у Републици Српској

Додатак: Драгоцена сведочанства верног народа из РС о разлозима и начину настанка катакомбног манастира св. Великомученика Георгија

Седма је година како Његово Преосвештенство епископ Артемије са својим монаштвом и свештенством високо држи уздигнут Светосавски барјак СПЦ.

Протосинђел Дамјан: Одбрана гора од увреде

 

Ових дана сведоци смо „братског“ варничења између телала Београдске патријаршије (од многих) уваженог епископа бачког г. Иринеја и представника јеретичке Римокатоличке цркве у Србији г. Хочевара. Узрок овог варничења је, све само не несмотрена, изјава г. Хочевара у интервјуу који је дао за „Политику“ у коме се с правом буни што се српска црква меша у процес канонизације, од католика многопоштованог, Алојзија Степинца.

Скривени духовни бисери Епархије рашко-призренске у егзилу (6)

Катакомбни манастир Свих Српских Светитеља у Аустрији (Беч – Гринбах)

Народ је чувар свете вере. Православни Срби отварају широм своје духовне очи и врше духовну смотру над собом. Одатле све више катакомбних манастира Епархије Рашко-призренске и Косовско-метохијске у егзилу.

Мисионарско крштење у катакомбном манастиру Свих Српских Светитеља у Гринбаху

У време духовне оскудице, издаје Православне вере и комерцијализације свете Цркве Божије од стране екумениста и новотараца у СПЦ, ЕРП у егзилу наставља свој благословени пут сведочења и чувања наше светосавске вере и ширења православне мисије која је органски део Православне Цркве основане од Господа нашег Исуса Христа и Његових ученика – светих Апостола.

Хорепископ Максим: Помен гучевским бесмртницима

Помаже Бог браћо и сестре!

Много је земаља под Божјим Небом које красе природне лепоте: реке, равнице, брда и планине. Но једна од ретких је наша дивна Србија, украшена поред природних и натприродним лепотама. Јер у њој је свака долина гроб, свако брдо споменик, а свака планина маузолеј неког од наших славних и храбрих предака, знаних и незнаних јунака, који су положили животе бранећи свој кућни праг, чувајући гробове оних пре њих и колевке они после њих, не остављајући олтаре наших светих цркава, штитећи нејач прогоњену и расејавану у мноштво збегова.

Хорепископ Максим: Нема ништа тајно што неће бити јавно (2), или како је Владимир Димитријевић од антиекуменисте постао екумениста

У овом смутном времену у Цркви једно од последњих и великих зала, поред екуменситичке јереси, јесте лажна ревност и притворна борба за веру. Са једне стране се појављује погрешна борба за веру, лишена светоотачке ревности, која запада у фундаментализам џихадистичког типа,

Хорепископ Максим: Допринос исправном схватању и примени 15. канона Прводругог цариградског сабора

У једном од текстова архимандрита Никодима Богосављевића[1]  владика Артемије је, скупа са својом паством, назван расколником и секташем, што је пуко и безлично следовање овог архимандрита јеретичком ставу екумениста у Београдској патријаршији (дотични се у исто време њима, наводно, супродставља), који владику и његову паству неосновано именују на исти начин, само зато што не пристајемо на њихово „јединство“, не у Христу и вери православној, већ у екуменистичкој јереси.