Руски Грчки Руски English
Његово Преосвештенство
Епископ рашко-призренски
у егзилу Г.Г. Ксенофонт

БОГОСЛОВСКО ОБРАЗЛОЖЕЊЕ,
СМИСАО ПОСТОЈАЊА И МИСИЈА ЕПАРХИЈЕ
РАШКО-ПРИЗРЕНСКЕ И КОСОВСКО-МЕТОХИЈСКЕ У ПРОГОНСТВУ


Господ Христос, Крајеугаони камен (Дап 4, 11) и Темељ (1. Кор 3, 11) наше вере, нашег спасења, нашег богословствовања, наше Цркве, донео је Своју божанску науку палом роду људском, али тим Својим доласком у овај свет донео нам је и даровао оно највредније од свега вредног - Самога Себе. Он Сâм је наше спасење; он Сâм је Премудрост и Логос Божји - извор сваке мудрости и богословља; Он Сâм је Глава Цркве, а Црква Његово тело. Кроз Цркву Своју, благодаћу Својом, Он само крштеним и правоверним људима бива доступан кроз свете тајне и свете врлине. Тиме је јасно да је и спасење само таквима доступно. Зашто само крштенима и правовернима појашњавају нам следеће Његове речи: Ја сам пут и истина и живот; нико неће доћи к Оцу до кроза ме (Јн 14, 16). До Оца Небеског се може доћи само кроз Христа, а до Христа се може доћи и у Христа обући светим крштењем само у вери православној и Цркви православној.

Епископ Артемије
(1935 - 2020)
 

Олга Четверикова: „Нови свет“ настраних као светска содомска антицрква IV

„Квир“ – револуција: од једнакости полова ка њиховом укидању

Крај осамдесетих и почетак 90. година је истовремено означио озбиљне промене у самом содомитском друштву, у коме су се појавиле две струје. Једна је уједињавала гејеве и лезбејке, који признају мушки и женски пол, и успевају да прихвате избор, док друга категорично негира сам принцип различитости полова и хетеросексуалност као такву.

Олга Четверикова: „Нови свет“ настраних као светска содомска антицрква III

Болест постаје нормална ствар

Одлучујуће промене у духовном животу западног друштва почеле су да се дешавају већ у другој половини 20. века, што је било повезано са „културном и сексуалном револуцијом“ која се појавила у САД и која је објавила отворени рат свим традиционалним вредностима, нормама и принципима.

Света Три Јерарха у Кули

Пост и вера — Василије, 

Богословље — Григорије.

Милосрђе — Златоусти, 

Златоусти, Медоусти! 

Работници једног дела;

Три напосе — три ангела,

Три заједно ко Бог један, 

Нит ко главни ни узгредан.

У вечности сви се слажу. 

Једног вичеш — три помажу.

Једног певаш, сва три чују, 

Једног славиш, три с“ радују.

Олга Четверикова: „Нови свет“ настраних као светска содомска антицрква II

Исто такво дуалистичко виђење света и однос према породици и браку наследно је предато и новоманихејским сектама – павликијанима и богумилима, који су доцније названи катари, а чију су праксу у народу називали дословно – спавање мушкарца са мушкарцем (рус. мужеложество). Исти је грех био проширен и међу витезовима из реда темплара.

jatras

ЏИМ ЏАТРАС РАСПРШУЈЕ НЕОСНОВАНЕ ОПТУЖБЕ

Адвокат из Вашингтона Џим Џатрас (Jim Jatras) својим недавним писмом Адвокатској канцеларији „Тодоровић, Шебек и Радосављевић“, распршио је поново неосноване и тенденциозне оптужбе које се износе у судском процесу против Епископа Артемија, Архимандрита Симеона и др.

Ради се заправо о допису Џима Џатраса упућеном као одговор на упит послат му из Канцеларије „Тодоровић, Шебек и Радосављевић“ (Београд), и којим се заправо и он укључује у круг оних који се заједно са Еп.

Недеља митара и фарисеја у Врњачкој Бањи

„Јуче нас је Јеванђеље учило упорној молитви, а сада нас учи смирењу или осећању лишености права на услишање. Не присвајај себи право да мораш бити услишен, него приступај молитви као онај који није достојан никакве пажње, и који себи даје смелост да отвори уста и да узнесе молитву ка Богу једино због бескрајног снисхођења Господњег према нама беднима.

Олга Четверикова: „Нови свет“ настраних као светска содомска антицрква I

Који претворише истину Божију у лаж и веома поштоваше и послужише твар уместо Творца који је благословен во век. Амин. Зато их предаде Бог у срамне сласти, јер жене њихове претворише путно употребљавање у беспутно; тако и људи, оставивши путно употребљавање женскога пола, распалише се жељом својом један на другог, и људи с људима чињаху срам, и плату која требаше за превару њихову примаху на себи.

Свети Сава прослављен у Барајеву

„Свети Сава, архиепископ српски. Син Стефана Немање, великог жупана српског, рођен 1169. године. Као младић жудео за духовним животом, због чега је одбегао у Свету Гору где се замонашио и са ретком ревношћу прошао цео подвижнички устав. Немања последује примеру сина, те и сам дође у Свету Гору, где се замонаши и умре као монах Симеон.

Свети Јован Крститељ у Леушићима

„Због тога што је Јованова главна улога у животу одиграна на дан Бојогављења, Црква је од старине посветила дан по Богојављењу спомену његовом. За овај дан везује је још и догађај са руком Претечином. Јеванђелист Лука пожелео је да пренесе тело Јованово из Севастије, где је велики пророк и посечен био од Ирода, у Антиохију, своје родно место.

Богојављење у Бадовинцима

„Када Господ Исус беше навршио 30 година од Свог телесног рођења Он отпоче Свој учитељски и спаситељски посао. И сам почетак почетка ознаменова крштењем на Јордану. Свети Кирил Јерусалимски вели: „Почетак света вода, почетак Јеванђеља Јордан.“ При крштењу Господа у води објавила се свету она тајна, која се у Старом Завету наговештавала о којој се у старом Мисиру и Индији само баснословило, тојест тајна божанске свете Тројице.

Bishop Artemije: Comments on the letter from Patriarch Irinej

Доносимо превод на енглески ОСВРТ НА ПИСМО ПАТРИЈАРХА ИРИНЕЈА владике Артемија.

The days of joy, the days of Christmas celebrations, to be more precise the 13th day of January, brought us a curious greeting via Fax — a letter from Patriarch Irinej, full to overflowing with “love and fatherly concern,” and just as we were about to think that the letter was sincere, full of good intentions and sent to us personally, we learned that at that very moment it was put on the official site of the Serbian Orthodox Church.

Свети Василије Велики, Нова Година у Барајеву

„Св. Василије Велики архиепископ Кесаријски. Рођен у време цара Константина. Још као некрштен учио се 15 година у Атини философији, реторици, астрономији и свима осталим светским наукама тога времена. Школски другови су му били: Григорије Богослов и Јулијан, доцнији цар одступник. У зрелим годинама крстио се на реци Јордану заједно са својим бившим учитељем Евулом.